Blogi

Jätkame järjejuttu, milles selgitame peamisi põhjuseid, mis inimesi haigeks teevad. Põhjused on välja selgitanud Vene arst Olga Butakova, kelle loengute põhjal koostatud raamatu abil see jutuke sünnib.   Lisaks psühholoogiale mängib meie tervise juures suurt rolli vedelik, mida me endale igapäevaselt sisse joome. Tuhandete Maal elavate loomaliikide seas on inimene ainus, kes joob puhta vee asemel igasugust muud jama – teed, kohvi, mahla, energiajooki jne. Olenevalt vanusest koosneb terve
Ajal, mil temperatuurid langevad ning päikesevalgust aina vähemaks jääb, hakkavad inimesed rohkem haigestuma. Venemaa arst, terapeut ja õpetaja Olga Butakova, kes on oma elu pühendanud inimeste tervendamisele ja tervise osas harimisele, on kindlaks teinud 12 faktorit, mis meie immuunsust nõrgestavad ja haigestumist põhjustavad. Toome need välja mitmes osas ning alustame esimesest, ühest peamisest põhjusest: On juba laialt teada, et stress on üks peamisi haigestumise põhjuseid. Stress paneb keha täiskiirusel
Erinevalt enamikest vitamiinidest, mida saab nii taimsetest kui ka loomsetest saadustest, omastab inimene ainult loomsetest toiduainetest pärinevat B12-vitamiini. B12-vitamiin ehk kobalamiin on unikaalne, kuna sisaldab ainsa vitamiinina ka mineraalainet koobaltit. B12-vitamiinid on suurimad ja kompleksseimad vitamiinimolekulid, mis lisaks orgaanilistele ainetele sisaldavad ka anorgaanilist ainest. Nagu kõik teised B-grupi vitamiinid, on ka kobalamiin seotud otseselt inimese närvisüsteemi tööga – kõik B-vitamiinid on üliolulised aju tegevuse jaoks ja neil on palju
Tauriin on väävlit sisaldav orgaaniline hape, mis liigitatakse üldiselt aminohapete alla, kuigi ühendi keemiline koostis aminohapete üldstruktuuri päris täpselt ei järgi. Tauriin on vajalik närvisüsteemi arenguks ja talitluseks, normaalseks nägemiseks ja südametegevuseks, see kuulub sapi koostisse ning soodustab toidurasvade seedumist ja hoolitseb inimorganismi rakumembraanide stabiilsuse eest. See on antioksüdant ja soodustab organismi puhastumist kahjulikest ainetest. Kõige rohkem leidub tauriini ajus, sest see on närvisüsteemi regulaatoraine. Kesknärvisüsteemis on olemas selle
Kreatiin on sportlaste seas üks populaarsemaid abivahendeid. Kreatiini esineb meie pankreases, maksas ja neerudes, seda sünteesitakse aminohapetest l-metioniin, glütsiin ja l-arginiin. Inimese organismis on üldiselt kreatiini koguhulk ligikaudu 120g, sellest 95% on skeletilihastes, eriti kiiretes lihaskiududes. Kreatiin monohüdraat on lämmastikku sisaldav orgaaniline hape. Kreatiin on vajalik komponent adenosiintrifosfaadi (ATP) tootmiseks, mis on lihaste kokkutõmbeks vajaliku energia esmane allikas. Lihaskiududes on piisavalt ATP-d vaid mõneks üksikuks kokkutõmbeks, ülejäänu tuleb hankida keha
Letsitiin on väga põnevate omadustega rasvhape. See toimib hästi nii vees kui ka rasvas. Letsitiin osaleb inimorganismi rakkude, sealhulgas südame ja veresoonkonna funktsioneerimisel ning mälu tugevdamisel. Letsitiin on oluline fosfolipiid, mida on vaja meie rakkude normaalseks funktsioneerimiseks. Rakumembraanide peamise koostisosana aitab see aine moodustada terviklikku rakumembraani ja kergendab vedelike liikumist rakusiseselt ja -väliselt. Letsitiin on ka tähtis närvirakkude toitaine ning võimendab mälu-ja keskendumisprotsesse. Letsitiin koosneb peamiselt rasvhapetest, samuti sisaldab
Spiruliina on tsüanobakterite hulka kuuluv spiraalikujuline üherakuline mikrovetikas, mis kasvab naturaalselt soojades värske veega järvedes, looduslikes allikates ja soolases vees. Spiruliina ei ole üksnes üks maailma tervislikumaid toite, vaid ka üks vanimaid. Asteegid kasutasid seda toiduna juba 16. sajandil. Kuivatatud spiruliina sisaldab kõiki asendamatuid aminohappeid. Spiruliinas leidub B-grupi vitamiine nagu B1, B2, B3, B6, B9 ning A-, C-, E-, K- vitamiini. Mineraalidest on esindatud raud, kaalium, kaltsium, vask, magneesium,
Sipelgapuu koor ehk Pau D’Arco (Tabebuia heptophylla, T. impetiginosa) on ohutu ja väga laia spektriga looduslik antibiootikum, mis kasvab Kesk- ja Lõuna-Ameerikas. Selle taime koore tervendavaid omadusi teatakse tuhandeid aastaid. Mehhiko ja Peruu põliselanikud nimetavad seda „jumalikuks puuks“.   Pau D’Arco mõjub viirustele, bakteritele, seentele, parasiitidele, lambliatele ja opistorhidele. Sipelgapuu koore antibakteriaalne toime on seotud lapahooliga – ühendiga, mis eraldati koore ekstraktist esmakordselt 1882. aastal. Lapahool takistab grampositiivsete (nt. stafülokokid ja
C-vitamiinil on väga oluline mõju meie tervisele ja terviseriskide vähendamisele. Selle kõige tähtsam haigusi ennetav ja nende kulgu kergendav omadus on antioksüdatiivsus. Antioksüdandid on ained, mis aitavad ära hoida oksüdatiivset stressi. See on olukord organismis, mis kaasneb pea kõigi krooniliste haigustega, nagu näiteks südame-veresoonkonna haigused, diabeedist põhjustatud haigused, vähktõbi, põletikud jne. C-vitamiin aitab ennetada vererõhu tõusu ja alandada maksas sünteesitava valgu fibrinogeeni taset. Fibrinogeen ja aminohape homotsüsteiin tekitavad üheskoos organismis nn
Seleen on oluline antioksüdant, kaitstes rakke vabade radikaalide kahjustuste eest, aidates sellega vähendada krooniliste haiguste, nagu vähk ja südamehaigused, riski. Seleen osaleb kilpnäärme talitluse reguleerimises, olles sellega oluliseks lüliks inimese normaalse arengu, kasvu ning ainevahetuse protsessides. See aitab tagada immuunsüsteemi normaalset toimimist. Seda on vaja kudede elastsuse säilitamiseks ja vananemise aeglustamiseks. Seleenipuudus nõrgestab immuunsüsteemi ja võib võimendada mitmetest teistest toitumislikest, biokeemilistest ning viiruslikest teguritest tingitud haiguslike seisundite väljakujunemist. Piirkondades,
Oleme kokku kogunud peamised nipid, mida pidada silmas korallivee tarbimisel, et kindlustada selle maksimaalne kasu tervisele: 1. Üks 1-grammine koralliliiva pakike puhastab, laeb ja rikastab mineraalidega 1.5 liitrit vett. Vala soe vesi pudelisse, lisa sellele koralliliiva pakike, oota 5 minutit ja naudi maailma parimat elusat vett. Hiina meditsiini kohaselt kulutab vee soojendamine kehas neeruenergiat, sellepärast on meie kehale parim toit ja vesi temperatuuriga 35-40 °C . 2. Korallivesi säilitab
Levimas on lihtne enesekontrolli meetod, mida igal hommikul teha. Hinga sügavalt sisse ja hoia hinge kinni vähemalt 10 sekundit. Kui Sa läbid selle testi köhimata, kangust, pigistustunnet või ebamugavustunnet tundmata, kinnitab see suure tõenäosusega, et kopsudes ei esine fibroosset kudet. Samuti seda, et puudub infektsioon. Kriitilisel perioodil tee seda kontrolli igal hommikul puhta õhuga keskkonnas. Lisaks veel üks leviv soovitus, millel on tõetera all – juua võimalikult palju vett.
Toome Teieni esmaklassilised kõrgkvaliteetsed tervisetooted, mis kaitsevad inimese organismi efektiivselt kõikvõimalike viiruste, bakterite, seente jpt kahjulike mikrorganismide eest. Kõikide komponentide ühisel jõul on võimalik vastu seista ja edukalt olla terve, kui ümberringi toimub midagi tõeliselt eriskummalist. Immuunsüsteem on esimene, kellel tuleb toime tulla sissetungijatega. Immuunsus aga koosneb rakkudest, kes vajavad meie tuge! Vedelal kujul liposoomne C-vitamiin hoiab immuunsust alal, imendudes koheselt läbi limaskestade. Koostöös Zinc’iga vastutavad need immuunsuse võimekuse
Kevad-, sügis- ja talveperioodid panevad meid tihti mõtlema lisa vitamiinide tarbimisele, kuna värsked vitamiinirohked marjad pole niivõrd kättesaadavad, päikesevaesus ning pime periood tekitavad väsimust ning jõuetust. Viimastel aastatel on aga aina enam populaarsust kogumas uusima tehnoloogia abil valmistatud liposoomsed vitamiinid. Mis on liposoom ja liposoomne tehnoloogia?  Lipsoomne tehnoloogia pärineb 1960ndatest aastatest ning on kasvavas trendis nii meditsiini kui toidulisandite valdkonnas. Liposoomid on mikroskoopilised fosfolipiidide kerad, mis on vees stabiilsed
Mida peaks teadma magneesiumist inimese kehas? Mineraalidena tuntakse looduses leiduvaid, tahkeid ja stabiilsed, kindla keemilise koostisega aineid. Ometigi on mineraalained ehk keemilised elemendid, mis enamasti eksisteerivad looduses aasta miljoneid muutumatute mineraalide koostises. Väikestes kogustes on need ülivajalikud eluprotsesside suunajad. Üks olulisimaid sellistest elementidest on magneesium, mida esineb rohkem, kui kuuekümne erineva minaraali koostises. Meil Eestis näiteks Saaremaa dolomiidis. Hiinakeelne sõnaline vaste element magneesiumile on „mei“, ehk ilus mineraal. Traditsioonilised
Kas oled kimpus väsimuse, närvilisuse, ebaharilikult kõrge vererõhu ja jalakrampidega? See võib olla märk magneesiumipuudusest. Miks organismil on magneesiumi vaja? Miks magneesiumipuudus tekib? Millised toiduained on magneesiumiallikateks? Miks on organismil magneesiumi vaja? Magneesium lõõgastab veresooni ja on oluline südamelihase häireteta tööks. Magneesium aitab korraldada südamelöökide sagedust ja lihaste kokkutõmbumist, vähendab trombide teket, reguleerib ioonide liikumist rakku ja sealt välja. Magneesiumi vähesus põhjustab kaltsiumi ja naatriumi kuhjumist organismis, mis vereringet
Talvisel ajal, kui kodumaist värsket kraami saada pole, on eriti oluline pöörata tähelepanu mineraalidele. Seetõttu avaldame kordusena 3. aprillil 2013 ilmunud artikli. Vana-Kreeka linna Magneesia järgi nime saanud keemilise elemendi vastu tunnevad suurt huvi nii toitumisteadus, füsioloogia kui ka kliiniline meditsiin. Magneesium võib olla kõige olulisem mineraalaine inimese kehas ja selle puudumine võib olla paljude terviseprobleemide põhjuseks. Tänapäeval vaevlebki suur osa inimesi magneesiumipuuduse käes. Inimene võiks saada iga päev
  Vana-Kreeka linna Magneesia järgi nime saanud keemilise elemendi vastu tunnevad suurt huvi nii toitumisteadus, füsioloogia kui ka kliiniline meditsiin. Magneesium võib olla kõige olulisem mineraalaine inimese kehas ja selle puudumine võib olla paljude terviseprobleemide põhjuseks. Tänapäeval vaevleb suur osa inimesi magneesiumipuuduse käes Inimene võiks saada iga päev 500-700 mg magneesiumi päevas, kuid tänapäevase toitumise juures võib see number olla mitu korda väiksem. Tavapärasest rohkem magneesiumi vajavad rasedad ja
Vaatlus mikroskoobi all ? Magneesiumi toiteväärtus on tihedalt seotud energia tootmise, hapnikutarbimise, kesknärvisüsteemi funktsioneerimisega, elektrolüütide tasakaalu, glükoosi ainevahetuse ja lihaste aktiivsusega, sealhulgas ka kõige olulisema lihase – südamelihase. Selleks, et lähemalt vaadelda magneesiumi tähtsust südamelihasele peame välja võtma oma mikroskoobid. Jah, see jõuab välja rakutasandile ja isegi molekulaartasandile. Magneesium mängib eluliselt tähtsat rolli paljudes energia tootmise funktsioonides. See on lahutamatu osa energia (ATP) ja valkude molekulides. Ilma magneesiumita ei ole
  Magneesiumi kui mineraalaine terapeutiline väärtus : Ärevus, äng ja paanikahood – magneesium aitab hoida stressihormoone kontrolli all; Astma – magneesiumipuudus süvendab nii bronhiaalseid spasme kui histamiini vabanemist organismis; Vereklombid – magneesium reguleerib vere tihedust ilma kõrvaltoimeteta ning hoiab ära klompide tekke; Soolehaigused – magneesiumipuudus aeglustab soolestikku, mis omakorda põhjustab kõhukinnisust, tekitab toksilisi reaktsioone ja koliiti ning raskendab toitainete imendumist; Põiepõletik – põie spasmid ägenevad magneesiumi puuduse korral; Depressioon
Magneesium võib leevendada või ära hoida: Ängistust ja paanikahooge. Mul on olnud mitu patsienti, keda on peetud “närvipundardeks”, aga kellel on tegelikult olnud oluline magneesiumi puudus ja magneesiumi abil on vabanetud nii närvilikkusest kui ka paanikast. Alkoholi kasutamisest tulenevaid psüühilisi häireid. Joomine tekitab magneesiumipuudust, mis on tavaline närvilikkuse, rahutuse ja depressioonide põhjus. Puudust on ka seostatud Delirium tremens’iga. Arvan, et Delirium tremens on peamiselt magneesiumipuuduse seisund – magneesium tervendab
  Meil on rõõm teatada, et alates MÄRTSI kuust on inimestel suurepärane võimalus saada osa väga soodsatest, mõnusalt soojendavatest & kasulikest Magneesiumi jalavannide kampaaniatest:     KAMPAANIA 5x1200g = KINGITUS   Postikulu eest kanname ise hoolt   KAMPAANIA 1+1=KINGITUS   Pakke saadame nii Smartpostiga kui ka Omnivaga üle kogu Eesti.  Smartpostiga saatmisel lisandub postikulu 2.32€ ja Omnivaga saatmisel 2.82€. [fruitful_ibox_row] [fruitful_ibox column=”ffs-three-one” title=”KASULIK“]Kehalist ja mentaalset tervist parandavad omadused.[/fruitful_ibox] [fruitful_ibox column=”ffs-three-one” title=”MÕNUS“]Iga jalavann on hingeline nauding.[/fruitful_ibox] [fruitful_ibox column=”ffs-three-one” title=”KVALITEETNE” last=”true”]Puhtaimast allikast. [/fruitful_ibox] [/fruitful_ibox_row] MAGNEESIUMITERAAPIA
Nahakaudne magneesiumkloriid kiirendab taastumist sportlikest tegevustest või vigastustest.  Vigastused on peaaegu vältimatu osa sportlase elust. See võib olla karm sidemete rebestus või kerge lihaste valulikkus. Igal juhul on enamikke spordiga seotud vigastusi võimalik ennetada või leevendada. Ei ole ebatavaline kuulda mõnest sportlasest, kes kannatab vigastuse all. Üldiselt kui mõni sporditäht on vigastatud, siis võib sellest uudistest lugeda. Avalikkus ootab kannatamatult, et mängija seisundist teada saada. Iga sportlane saab aeg-ajalt
Kaltsiumit on inimese kehas kõikidest mineraalainetest kõige rohkem, ligi 99% selle varudest on tallel luudes ja hammastes. Koos kaaliumiga mängib kaltsium tähtsat rolli keha metaboolsetes funktsioonides, rakkude läbilaskvuses, närvide elektrijuhtivuses, lihaskontraktsioonides, näärmetes ja veresoontes ning vere hüübimises. Kuna piimas leiduvat kaltsiumi ei suuda inimese keha tõhusalt omandada, siis see pigem põhjustab osteoporoosi, kui ennetab seda. Osteoporoosi esinemissagedus on suurim riikides, kus tarbitakse kõige rohkem piimatooteid. Pastöriseerimine toodab väheimenduvat kaltsiumkarbonaati,
    Paljud naised naudivad terapeutilist kuuma vanni ning mõnusat leotust. Raseda naise jaoks on poole tunnine häirimata vannis käimine väga rahustav. Selline vann lõõgastab lihaseid, seljavalu, leevendab turseid ja hemorroididest põhjustatud ebamugavustunnet. Kui nüüd vannile lisada veel magneesiumkloriidi ja söögisoodat, saavad sellest kasu nii ema kui ka loode. Terve lapseootel ema saab olla vaid siis kui keha saab piisavalt magneesiumi. Raseduse ajal kasvab platsentas ja lootes magneesiumi kontsentratisoon.
Keskmine ameeriklane tarbib vaid 40 % soovitatud päevasest magneesiumi normist. Selle tagajärjeks on paljudel inimestel surm, väidab ekspert dr. Mildred Seelig. 80-90 % USA rahvastikust kannatavad magneesiumi puuduse käes. Dr. John Prutting kirjutab “Family Circle” väljaandes, et 70 % ameeriklastest toituvad niipalju valesti, et neil on kindlasti mingil tasemel magneesiumi puudus. Vastavalt dr. Sonni Alvarez’i väitele aktiveerib magneesium 76 % keha ensüümidest. Kaalium on seotud peamiselt meie kaltsiumi ja
Ehkki antud essee oli algselt kirjutatud magneesiumiga seotud depressioonikäsitlusest ja magneesiumi rollist depressiooniravis, käsitlen selles ka magneesiumivaegust kui väga paljude muude haigestumiste ja suremuse põhjustajat. See essee on minu “märkmed iseendale” ja te olete teretulnud lugema ja avastama, mida olen leidnud ja koos minuga arutlema neist asjust telefonitsi või e-maili teel. Niipalju, kui on olnud võimalik, on kõik depressiooni käsitlevad uuringud esitletud otsestest meditsiiniuuringutest koos muude ja isiklike uuringutega.
Jaanuaris andis Rootsi veebiraadiole 3Fourteen intervjuu arst Carolyn Dean, kes on spetsialiseerunud neuropatoloogiale, olles ühtlasi ravimtaimede ja nõelravi ning tervisliku toitumise asjatundja. Dean on kirjutanud või olnud kaasautoriks üle 30 raamatule, aidates paremini mõista erinevaid terviseprobleeme. Selles saates keskendub ta peamiselt oma raamatule “Magnesium Miracle” (Magneesiumi ime).   Magneesiumi kasulikkus ja funktsioonid organismis Dean rõhutab, et magneesiumi kõiki toimeid inimese organismis on peaaegu võimatu üles lugeda, kuid see on
Magneesiumi ühingu meditsiiniline Direktor Dr. Carolyn Dean ütleb, et kasu ja tulemused, mida me peaksime D-vitamiini tarbimisest saama on palju väiksemad, kui magneesiumitase organismis pole piisav. Kuna Magneesium toimib koos D-vitamiiniga on ta ka hädavajalik viimase imendumiseks meie organismis. Ometigi saadakse magneesiumi järjepidevalt alla igapäevase soovitatava normi. Põhjalikud uuringud on näidanud, et madal D-vitamiini tase organismis on seotud mitmete erinevate haiguste ja seisunditega. Sealhulgas erinevad vähitüübid nagu nt. rinnavähk,
Me kõik teame, mis on magneesium, kuid sageli alahindame seda, kui oluline see mineraal tegelikult Meie kehas on. See osaleb rohkem kui 300 ainevahetusprotsessis, mis tähendab, et magneesiumi puudus mõjutab tervist väga laiaulatuslikult. Meie toidus napib sageli magneesiumi ning mitmed toidulisandid imenduvad halvasti ega aita oluliselt olukorda parandada. Millised on märgid, et sul võib olla magneesiumipuudus, ning mida sel juhul ette võtta? Üks olulisemaid ülesandeid, mida magneesium kehas täidab,
Magneesium on organismis oluline ligi 300 erinevas funktsioonis. Me kaotame organismist regulaarselt mineraalaineid higistamisega, uriiniga, süljega, seepärast peame neid aineid ka regulaarselt tagasi saama. Just magneesium on üks tähtsamaid mineraalaineid, mis on just regulaarselt spordiga tegelejale ülimalt oluline. Väga suur tähtsus on magneesiumil organismi energiavahetuses, ta on oluline lüli lihastegevuses. Sama oluline on magneesiumi tähtsus südamele. Teiselt poolt on magneesiumil tihe koostöö kaltsiumiga. Kui organismis on magneesiumi vähe, suureneb
  Sa ilmselt juba tead, et magneesium on üks tähtsamaid mineraalained, mida meie organism normaalseks funktsioneerimiseks vajab. Viimasel ajal on palju räägitud sellest, mis haigusi ja sümptomeid magneesiumi puudus võib põhjustada ja kui vajalik see on.  Eesti juurtega Rootsi arst Dr.Jaan Suurküla annab oma blogis nõu, kuidas kiiresti, soodsalt ja efektiivselt selle elutähtsa mineraali kogust kehas taastada. Lahendus on lihtne – jalavann. Magneesium ei imendu hästi läbi soolestiku ja