Valu liigestes võib vaevata kõiki, olenemata meie vanusest või füüsilisest seisundist. Valdavalt on liigesevalu tingitud liigeste ühepoolsest koormusest teatud aja jooksul. See koormus on üldiselt tingitud sportlikust tegevusest, ülekaalust või aastatepikkusest korduvast füüsilisest tööst. Teil võib olla hea tervis, toitute õigesti ja tervislikult, kuid hakkate sellegipoolest kogema liigesevalu. See võib isegi juhtuda lihtsa töö käigus enda aias või majapidamises. Liigesed püsivad terved, kuna sünoviaalvedelik määrib pidevalt meie töötavaid liigeseid
Jätkame järjejuttu, milles selgitame peamisi põhjuseid, mis inimesi haigeks teevad. Põhjused on välja selgitanud Vene arst Olga Butakova, kelle loengute põhjal koostatud raamatu abil see jutuke sünnib.   Lisaks psühholoogiale mängib meie tervise juures suurt rolli vedelik, mida me endale igapäevaselt sisse joome. Tuhandete Maal elavate loomaliikide seas on inimene ainus, kes joob puhta vee asemel igasugust muud jama – teed, kohvi, mahla, energiajooki jne. Olenevalt vanusest koosneb terve
Ajal, mil temperatuurid langevad ning päikesevalgust aina vähemaks jääb, hakkavad inimesed rohkem haigestuma. Venemaa arst, terapeut ja õpetaja Olga Butakova, kes on oma elu pühendanud inimeste tervendamisele ja tervise osas harimisele, on kindlaks teinud 12 faktorit, mis meie immuunsust nõrgestavad ja haigestumist põhjustavad. Toome need välja mitmes osas ning alustame esimesest, ühest peamisest põhjusest: On juba laialt teada, et stress on üks peamisi haigestumise põhjuseid. Stress paneb keha täiskiirusel
Erinevalt enamikest vitamiinidest, mida saab nii taimsetest kui ka loomsetest saadustest, omastab inimene ainult loomsetest toiduainetest pärinevat B12-vitamiini. B12-vitamiin ehk kobalamiin on unikaalne, kuna sisaldab ainsa vitamiinina ka mineraalainet koobaltit. B12-vitamiinid on suurimad ja kompleksseimad vitamiinimolekulid, mis lisaks orgaanilistele ainetele sisaldavad ka anorgaanilist ainest. Nagu kõik teised B-grupi vitamiinid, on ka kobalamiin seotud otseselt inimese närvisüsteemi tööga – kõik B-vitamiinid on üliolulised aju tegevuse jaoks ja neil on palju
Tauriin on väävlit sisaldav orgaaniline hape, mis liigitatakse üldiselt aminohapete alla, kuigi ühendi keemiline koostis aminohapete üldstruktuuri päris täpselt ei järgi. Tauriin on vajalik närvisüsteemi arenguks ja talitluseks, normaalseks nägemiseks ja südametegevuseks, see kuulub sapi koostisse ning soodustab toidurasvade seedumist ja hoolitseb inimorganismi rakumembraanide stabiilsuse eest. See on antioksüdant ja soodustab organismi puhastumist kahjulikest ainetest. Kõige rohkem leidub tauriini ajus, sest see on närvisüsteemi regulaatoraine. Kesknärvisüsteemis on olemas selle
Kreatiin on sportlaste seas üks populaarsemaid abivahendeid. Kreatiini esineb meie pankreases, maksas ja neerudes, seda sünteesitakse aminohapetest l-metioniin, glütsiin ja l-arginiin. Inimese organismis on üldiselt kreatiini koguhulk ligikaudu 120g, sellest 95% on skeletilihastes, eriti kiiretes lihaskiududes. Kreatiin monohüdraat on lämmastikku sisaldav orgaaniline hape. Kreatiin on vajalik komponent adenosiintrifosfaadi (ATP) tootmiseks, mis on lihaste kokkutõmbeks vajaliku energia esmane allikas. Lihaskiududes on piisavalt ATP-d vaid mõneks üksikuks kokkutõmbeks, ülejäänu tuleb hankida keha